Obserwuj nas

Wiadomości

Lexus LC F

Japoński magazyn Holiday Auto podaje nowe informacje o przygotowywanej przez Lexusa wyczynowej wersji flagowego coupe LC, uzyskane w rozmowie z anonimowym źródłem wewnątrz firmy. Potwierdza się wcześniejsza informacja o zastosowaniu czterolitrowego silnika V8 twin turbo, nowe informacje dotyczą nadwozia i harmonogramu.

Wprowadzenie podrasowanej wersji LC wydaje się na pierwszy rzut oka nieuzasadnione, bo już standardowy Lexus LC 500 jest wyposażony w silnik znany z wyczynowych modeli RC F i GS F – pięciolitrową, wolnossącą jednostkę V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Jednak w lutym tego roku koncern zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym znak towarowy LC F, więc powstanie tej wersji jest właściwie pewne.

Rozmówca magazynu Holiday Auto potwierdza, że Lexus LC F zyska czterolitrowy silnik V8 twin turbo i uściśla, że będzie on miał moc 630 KM – przecieki opublikowane latem przez Best Car mówiły o mocy „ponad 600 KM”. Tak konkretna informacja może oznaczać, że próby silnika są już mocno zaawansowane.

Jak twierdzi informator magazynu Holiday Auto, Lexus LC F będzie lżejszy od zwykłego LC 500 o 7 procent dzięki zastosowaniu większej liczby elementów wykonanych z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Zastosowane rozwiązania umożliwią jednak produkcję LC F na tej samej linii, na której powstają standardowe LC, co obniży koszty produkcji. Co do cen, według informatora w Japonii Lexus LC F ma kosztować około 20 milionów jenów, czyli rzędu 176 tys. USD (cena LC 500 to 13 mln jenów – ok. 115 tys. USD). Końcowe próby mają się rozpocząć jesienią przyszłego roku, a nowy samochód trafi na rynek w roku 2019.

Lexus LC dostępny jest w Polsce w dwóch wersjach – wspomnianej konwencjonalnej LC 500 z silnikiem V8 i 10-biegową przekładnią automatyczną oraz hybrydowej LC 500h, napędzanej nową jednostką Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 359 KM i średnim zużyciu paliwa 8 l/100km.

 

Czytaj dalej
Reklama
Kliknij aby skomentować

Wiadomości

Gama modeli TRD Pro Toyoty debiutuje na targach w Chicago

Na rozpoczynających się właśnie targach motoryzacyjnych w Chicago Toyota zaprezentowała odświeżoną gamę modeli TRD Pro na rok modelowy 2019. Tak jak w poprzednich latach, pakiet z logo TRD otrzymały pick-upy Tacoma i Tundra oraz terenowy SUV 4Runner. Znane z poprzednich edycji off-roadowe pakiety zostały w tym roku rozbudowane o nowe elementy wyposażenia. 

Linia TRD Pro weszła na rynek po raz pierwszy w 2014 roku. Seria firmowana przez markę TRD, firmę sportowo-tuningową Toyoty, nawiązuje do bogatego doświadczenia marki w sportach off-roadowych. TRD odpowiada m.in. za sukcesy duetu Ryan Millen / Rhianon Gelsomino, którzy za kierownicą prototypowego Rally RAV4 zajęli pierwsze miejsce w klasie 2WD rajdowych mistrzostw American Rally Association 2017.

Wszystkie trzy modele w linii TRD Pro 2019 otrzymały 2,5-calowe amortyzatory Fox z wewnętrznym kanałem obejściowym, dostosowane przez TRD do jazdy w każdych warunkach. Wyposażone w nie samochody nadają się do szybkiej jazdy po pustyni, skalnych przepraw, ale także do komfortowej jazdy na co dzień.

Tacoma TRD Pro otrzymała ponadto snorkel oraz wysokiej klasy system nagłośnienia JBL. Samochód napędza 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 281 KM.

Tundra TRD Pro ma teraz światła przednie i przeciwmgielne LED oraz przeprojektowany grill i maskę. Samochód porusza się na nowych, 18-calowych, aluminiowych kołach BBS – każde z nich pozwoliło zaoszczędzić 1,5 kg masy w stosunku do tegorocznego modelu. TRD zastosowało opony P275/65R18 all-terrain firmy Michelin. Pojazd napędza 5,7-litrowy V8 o mocy 386 KM.

4Runner TRD Pro 2019 został wyposażony w nowy bagażnik dachowy, osłonę przedniego zderzaka ze znaczkiem TRD, 17-calowe, aluminiowe obręcze wykończone w czarnym macie oraz opony Nitto Terra Grappler P265/70R17 A/T. We wnętrzu pojawiło się nagłośnienie JBL. Standardowym silnikiem pod maską jest 4-litrowy V6 o mocy 273 KM.

Samochody z serii TRD Pro 2019 trafią do salonów jesienią 2018 roku. Kierowcy będą mieli do wyboru trzy kolory nadwozia – Super White, Midnight Black Metallic i opracowany specjalnie dla TRD Pro lakier Voodoo Blue.

Czytaj dalej

Wiadomości

Toyota Hilux liderem segmentu pickup w Polsce

Cofnij1 z 8
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Rynek pickupów przeszedł w ostatnich latach duże zmiany. Choć nadal są to osadzone na ramie samochody do ciężkiej pracy, które sprawdzają się w trudnych warunkach, coraz częściej producenci doposażają je w akcesoria godne samochodów osobowych. Oto najpopularniejsze pickupy w Polsce.

Toyota Hilux

Zgodnie z najnowszymi danymi Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców najpopularniejszym pickupem w Polsce jest Toyota Hilux. W 2017 roku zarejestrowano w naszym kraju 578 sztuk tego modelu, co w porównaniu do 2016 oznacza wzrost na poziomie ponad 27 proc. Dzięki temu japoński pickup awansował z trzeciego miejsca. Ten znany na całym świecie ze swojej niezawodności samochód terenowy jest produkowany nieprzerwanie od 1968 roku. Najnowsza – ósma generacja – została osadzona na ulepszonej ramie, jest mocniejsza i jeszcze lepiej przygotowana od swojego poprzednika do jazdy po bezdrożach. Ceny Toyoty Hilux w wersji wyposażeniowej DLX z podwójną kabiną startują od 137 tys. zł brutto. Na uwagę zasługuje natomiast ciesząca się dużą popularnością odmiana SR5, która w najnowszym cenniku występuje z pakietem NAVI – w tym przypadku ceny zaczynają się od 154 980 zł brutto. Co znalazło się na liście przebudowanego od podstaw pickupa w wyżej wymienionej, bogatszej wersji wyposażeniowej? W odmianie SR5 dopłaty nie wymagają znane z samochodów osobowych systemy bezpieczeństwa – na liście systemów znaleźć można układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, układ wykrywania zmęczenia kierowcy, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, a także układ rozpoznawania znaków drogowych. We wnętrzu samochodu znalazła się automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele, kamera cofania, a także system multimedialny Toyota Touch 2 z 7-calowym ekranem dotykowym i Bluetooth. Dopłaty nie wymaga również nawigacja Toyota Touch 2 with Go, tempomat oraz światła przednie i do jazdy dziennej w technologii LED. Pod maską znajduje się silnik 2,4 l D-4D o mocy 150 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą 6- biegowej skrzyni manualnej. Wersja z automatem wymaga dopłaty na poziomie około 5 tys. zł. Samochód został ponadto wyposażony w szereg systemów, dzięki którym auto dorównuje w terenie modelowi Land Cruiser. Warto przy tym wspomnieć o blokadzie tylnego dyferencjału, wspomaganiu zjazdu z wzniesienia, które działa podczas jazdy do przodu i do tyłu oraz funkcji ruszania pod górę. Najbogatszą wersją wyposażenia jest wersja Selection, w której Hilux zyskuje dwukolorowe nadwozie, metalowe boczne stopnie i orurowanie w czarnym kolorze, 18-calowe felgi aluminiowe, skórzaną tapicerkę, pokrycie skrzyni warstwą ochronną TOFF-ART., aluminiową osłonę silnika oraz dodatkowe lampy w technologii LED Lazer.

Cofnij1 z 8
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Czytaj dalej

Wiadomości

Jubileuszowe Lexusy RC F i GS F

Z okazji dziesięciolecia wyczynowej serii F Lexus przygotował specjalne wersje modeli RC F i GS F 10th Anniversary Edition, przyciągające wzrok naprawdę imponującym wyglądem.

Samochody wyróżniają się niecodzienną dla serii F kolorystyką, nadającą im prawdziwie bojowy charakter. Zamiast metalicznego błękitu, w którym Lexus często prezentuje modele RC F i GS F, tym razem zastosowano matowy, szary lakier Nebula Gray. Szarość nadwozia przełamują pomalowane na niebiesko zaciski hamulców, widoczne wyraźnie poprzez 10-ramienne, czarne 19- calowe felgi BBS z kutego aluminum. Kolor niebieski odnajdziemy również we wnętrzu – niebieską skórą pokryto tablicę przyrządów, kierownicę, centralną konsolę i lewarek zmiany biegów, niebieskie są elementy tapicerki i pasy bezpieczeństwa. Niebieskie nitki znajdziemy nawet w dekoracyjnych elementach wnętrza wykonanych z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym. Kompozyty węglowe, tym razem w naturalnym kolorze, występują również w dużych ilościach w karoserii Lexusa RC F Anniversary Edition.

Jubileuszowe wersje Lexusów RC F i GS F zostaną wyprodukowane w limitowanych, bardzo krótkich seriach. Dla klientów japońskich zostanie wyprodukowanych odpowiednio 35 i 25 egzemplarzy, zaś na rynek amerykański trafi 240 jubileuszowych Lexusów RC F (po jednym na każdy salon firmy w USA) i 100 Lexusów GS F Anniversary Edition. Sprzedaż w Japonii rozpocznie się w maju, a w Stanach latem tego roku. Nie wiadomo jeszcze, czy rocznicowe wersje trafią na inne rynki.

Rodzinę F – linię samochodów wyczynowych, produkowanych seryjnie przez Lexusa jako gruntowne, fabryczne modyfikacje modeli standardowych – zapoczątkował przedstawiony w styczniu 2007 Lexus IS F, wprowadzony do sprzedaży jako model rocznika 2008. IS F, wyposażony w wolnossący, pięciolitrowy silnik V8 o mocy 423 KM i momencie obrotowym 505 Nm, spotkał się z dużym zainteresowaniem rynku.

Drugim modelem w serii F był supersamochód Lexus LFA, jedyny pojazd linii F nie mający odpowiednika w standardowej ofercie firmy. Dwumiejscowe auto o karoserii wykonanej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zyskało wolnossący silnik V10 o pojemności skokowej 4,8 l i mocy 552 KM, zapewniający prędkość maksymalną 320 km/h. LFA był produkowany w latach 2010-2012 na indywidualne zamówienia w limitowanej serii 500 egzemplarzy.

W roku 2014 rodzinę wyczynowych Lexusów wzbogaciło coupe RC F, a w 2016 – sedan GS F. Do napędu tych samochodów zastosowano nowatorski, pięciolitrowym silnik V8 o zmiennym cyklu pracy i mocy 477 KM, współpracujący z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift). W układzie przeniesienia napędu na tylną oś wykorzystano aktywny mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential).

Aktualnie trwają prace nad kolejnym członkiem rodziny F – wyczynową wersją flagowego coupe Lexus LC. 

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Mitsubishi12 godzin temu

TEST – MITSUBISHI OUTLANDER 2.0 4WD

Mitsubishi, wraz z pakietem Calligraphy, postanowił wnieść do Outlandera powiew luksusu na miarę klasy premium. Dbałość o materiały oraz staranne...

Lexus7 dni temu

TEST – LEXUS GS200T

Jeśli mam być szczery, to przed testem Lexusa GS200t, moje podejście do auta nie miało nic wspólnego z entuzjazmem. Wszystko...

Mitsubishi2 tygodnie temu

TEST – MITSUBISHI PAJERO

Mitsubishi Pajero w obecnej formie jest na rynku już od 12 lat. W tym czasie rynek zalały samochody, które z...

Jaguar2 tygodnie temu

Test – Jaguar XF Sportbrake 25T

Kompletnie nie rozumiem, dlaczego wersje kombi w segmencie E są tak mało popularne. Przecież takie samochody doskonale łączą rodzinny charakter,...

Mercedes-Benz1 miesiąc temu

TEST – MERCEDES-BENZ GLC250D COUPE

Przez długi czas, mieszanka SUV-a i coupe była domeną BMW. Dopiero po 8 latach od debiutu pierwszego X6, znalazł się...

Abarth1 miesiąc temu

TEST – ABARTH 124 SPIDER

Jeśli nie wierzysz w istnienie prawdziwej symfonii, granej na cztery cylindry, albo twierdzisz, że Mercedes A45 AMG jest najlepszy w...

Honda2 miesiące temu

TEST – HONDA HR-V 1.5L I-VTEC

Honda HR-V z 1.5 litrowym silnikiem to najprawdopodobniej jedna z ostatnich okazji, by móc cieszyć się wolnossącym silnikiem benzynowym japońskiego producenta....

Land Rover2 miesiące temu

TEST – RANGE ROVER VELAR D300

Nie ma co się oszukiwać. Range Rovera Velara kupuje się wyłącznie oczami. Bez względu, czy patrzysz na niego z zewnątrz, czy w...

Porsche2 miesiące temu

TEST – PORSCHE 911 CARRERA 2

Jeśli marzysz o samochodzie sportowym z prawdziwego zdarzenia, z manualną przekładnią i bez długiej listy wszelkiej maści wspomagaczy jazdy, raczej...

MINI2 miesiące temu

TEST – MINI COOPER S E COUNTRYMAN

Hybrydowe MINI Countryman jest najszybszym modelem z „Cooper S” w nazwie. Do 100 km/h, auto przyspiesza niewiele wolniej, od topowego...

Najpopularniejsze