Obserwuj nas

Kia

Test – Kia cee’d 1.6 GDI

Szyty na europejską miarę

Kia cee’d, to samochód, który został w pełni dostosowany pod gusta klientów ze „Starego kontynentu”. Aby jednak móc konkurować z europejskimi rywalami, auto musi nie tylko przyciągać wyglądem, ale też wyposażeniem, atrakcyjną ceną.

 Silnik: R4 Pojemność: 1591 cm3 Moc: 135 KM/6300 obr./min. Moment: 164 Nm/4850 obr./min. Skrzynia biegów: Manualna, sześciobiegowa 0-100 km/h: 9.9 s Prędkość max. 195 km/h Masa 1241 kg Cena 61 990 PLN

Uwielbiam pisać artykuły o samochodach zaraz po tym, jak tylko przekręcę kluczyk w stacyjce i zamknę za sobą drzwi kierując kroki do komputera niczym zombie kroczące w ślad za uciekającą porcją (najczęściej) mało używanego, za to niezwykle pożywnego mózgu. Pisanie „na gorąco” pozwala mi wylać na białą kartę w monitorze więcej emocji i porównań, które może od czasu do czasu skwitujecie delikatnym uśmiechem, albo grymasem.

Nie ukrywam też, że jest to dla mnie niezwykle istotne, gdyż nie chcę zabierać Wam czasu pisząc o samochodzie jak o sprzęcie gospodarstwa domowego tj. lodówka, czy zmywarka. Zdecydowanie bardziej wolę postrzegać auto na równi z domem, bo w samochodzie spędzamy ogromną część życia. Pisanie pozbawione świeżo nabytych uczuć, odczuć i wniosków staje się wyjałowione i przepełnione nic nieznaczącymi wykresami, czy tabelkami, a to niebezpiecznie zbliża do drukowanych tygodników, które możecie spotkać w każdym kiosku, czy większym markecie.

Jeszcze trudniejszym zadaniem jest pisanie „na zimno” o aucie, w którym jedyne co zapadło mi w pamięć, to sympatia, jaką darzy go mój dziadek. Dzisiaj pochylam się nad Kią cee’d – samochodem, który ma wszystko, co jest mu potrzebne, by być absolutnym hitem sprzedaży, a pomimo tego cały czas nie może przebrnąć przez dominację Skody. Oznacza to mniej więcej to, że rodacy chcą mieć niemieckie auto (w końcu Skoda jest w koncernie VAG), jednak Kia ten „brak” rekompensuje – moim zdaniem – w dość kuszący sposób. W cenie gołego Volkswagena, czy skromnie wyposażonej Skody, nabywca Kii otrzyma niemal kompleksowo wyposażone auto.

A auto takie, jak na zdjęciach, z automatyczną klimatyzacją, nawigacją, kamerą cofania, czy zestawem Bluetooth kosztuje niespełna 70 tysięcy złotych. Do tego oczywiście ładny design gratis. Mamy tu duże reflektory ze światłami dziennymi (naturalnie LED-owymi), grill, który tak jak u innych producentów stał się znakiem rozpoznawalnym, czy dyskretnie przeciągnięte przetłoczenia. W środku poza całkiem sporą ilością miejsca, cieszy też przyzwoita jakość materiałów wykończeniowych. Poza tym kierowca ma do dyspozycji ekran nawigacji połączony z centrum multimedialnym, bardzo czytelne zegary i przeładowaną przyciskami kierownicę, której obsługę postanowiłem ograniczyć jedynie do przełączników radia.

Jednak dużo większe wyzwanie stoi teraz przede mną, bo muszę postarać się przypomnieć sobie jak prowadzi się cee’d, gdyż pod względem prowadzenia to jedno z najnudniejszych samochodów, jakie do tej pory prowadziłem. 135 konny silnik 1,6 nie robi niczego, poza hałasem, dlatego też ciężko mi uwierzyć w czas 10 sekund, jakich potrzebuje auto do osiągnięcia setki, zaś prędkość blisko 200 km/h cee’d osiąga chyba w 3 dni. Sam tego nie sprawdziłem, bo auto miałem od środy do czwartku. W tym wypadku nie dziwi mnie fakt, że zawieszenie jest tak komfortowo zestrojone i bardzo dobrze pochłania wszelkie nierówności. Jest tu jednak pewne „ale” – Kia jest marką o bardziej sportowym (od Hyundaia) charakterze, dlatego też można tu oczekiwać trochę bardziej bezpośredniego prowadzenia. Bez tego elementu auto jeździ jak zwykły środek transportu do przemieszczania się z punktu A do B, a co gorsza – jazda wcale nie zapada w pamięć. I nad tym warto popracować, bo wygląd jest, jakość też i dobra cena – jak najbardziej.

Czytaj dalej
Reklama
Kliknij aby skomentować

Kia

Test – Kia Soul 1.6 CRDI

Cofnij1 z 3
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Łakomy kąsek

Kia Soul nigdy nie wyglądała tak dobrze i nigdy wcześniej nie prowadziła się tak jak europejskie auto. Czy to oznacza, że koreański producent sprawił Europejczykom samochód, który w pełni sprosta ich wygórowanym oczekiwaniom? (więcej…)

Cofnij1 z 3
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Mitsubishi12 godzin temu

TEST – MITSUBISHI OUTLANDER 2.0 4WD

Mitsubishi, wraz z pakietem Calligraphy, postanowił wnieść do Outlandera powiew luksusu na miarę klasy premium. Dbałość o materiały oraz staranne...

Lexus7 dni temu

TEST – LEXUS GS200T

Jeśli mam być szczery, to przed testem Lexusa GS200t, moje podejście do auta nie miało nic wspólnego z entuzjazmem. Wszystko...

Mitsubishi2 tygodnie temu

TEST – MITSUBISHI PAJERO

Mitsubishi Pajero w obecnej formie jest na rynku już od 12 lat. W tym czasie rynek zalały samochody, które z...

Jaguar2 tygodnie temu

Test – Jaguar XF Sportbrake 25T

Kompletnie nie rozumiem, dlaczego wersje kombi w segmencie E są tak mało popularne. Przecież takie samochody doskonale łączą rodzinny charakter,...

Mercedes-Benz1 miesiąc temu

TEST – MERCEDES-BENZ GLC250D COUPE

Przez długi czas, mieszanka SUV-a i coupe była domeną BMW. Dopiero po 8 latach od debiutu pierwszego X6, znalazł się...

Abarth1 miesiąc temu

TEST – ABARTH 124 SPIDER

Jeśli nie wierzysz w istnienie prawdziwej symfonii, granej na cztery cylindry, albo twierdzisz, że Mercedes A45 AMG jest najlepszy w...

Honda2 miesiące temu

TEST – HONDA HR-V 1.5L I-VTEC

Honda HR-V z 1.5 litrowym silnikiem to najprawdopodobniej jedna z ostatnich okazji, by móc cieszyć się wolnossącym silnikiem benzynowym japońskiego producenta....

Land Rover2 miesiące temu

TEST – RANGE ROVER VELAR D300

Nie ma co się oszukiwać. Range Rovera Velara kupuje się wyłącznie oczami. Bez względu, czy patrzysz na niego z zewnątrz, czy w...

Porsche2 miesiące temu

TEST – PORSCHE 911 CARRERA 2

Jeśli marzysz o samochodzie sportowym z prawdziwego zdarzenia, z manualną przekładnią i bez długiej listy wszelkiej maści wspomagaczy jazdy, raczej...

MINI2 miesiące temu

TEST – MINI COOPER S E COUNTRYMAN

Hybrydowe MINI Countryman jest najszybszym modelem z „Cooper S” w nazwie. Do 100 km/h, auto przyspiesza niewiele wolniej, od topowego...

Najpopularniejsze