Obserwuj nas

Kia

Test – Kia cee’d 1.6 GDI

Szyty na europejską miarę

Kia cee’d, to samochód, który został w pełni dostosowany pod gusta klientów ze „Starego kontynentu”. Aby jednak móc konkurować z europejskimi rywalami, auto musi nie tylko przyciągać wyglądem, ale też wyposażeniem, atrakcyjną ceną.

 Silnik: R4 Pojemność: 1591 cm3 Moc: 135 KM/6300 obr./min. Moment: 164 Nm/4850 obr./min. Skrzynia biegów: Manualna, sześciobiegowa 0-100 km/h: 9.9 s Prędkość max. 195 km/h Masa 1241 kg Cena 61 990 PLN

Uwielbiam pisać artykuły o samochodach zaraz po tym, jak tylko przekręcę kluczyk w stacyjce i zamknę za sobą drzwi kierując kroki do komputera niczym zombie kroczące w ślad za uciekającą porcją (najczęściej) mało używanego, za to niezwykle pożywnego mózgu. Pisanie „na gorąco” pozwala mi wylać na białą kartę w monitorze więcej emocji i porównań, które może od czasu do czasu skwitujecie delikatnym uśmiechem, albo grymasem.

Nie ukrywam też, że jest to dla mnie niezwykle istotne, gdyż nie chcę zabierać Wam czasu pisząc o samochodzie jak o sprzęcie gospodarstwa domowego tj. lodówka, czy zmywarka. Zdecydowanie bardziej wolę postrzegać auto na równi z domem, bo w samochodzie spędzamy ogromną część życia. Pisanie pozbawione świeżo nabytych uczuć, odczuć i wniosków staje się wyjałowione i przepełnione nic nieznaczącymi wykresami, czy tabelkami, a to niebezpiecznie zbliża do drukowanych tygodników, które możecie spotkać w każdym kiosku, czy większym markecie.

Jeszcze trudniejszym zadaniem jest pisanie „na zimno” o aucie, w którym jedyne co zapadło mi w pamięć, to sympatia, jaką darzy go mój dziadek. Dzisiaj pochylam się nad Kią cee’d – samochodem, który ma wszystko, co jest mu potrzebne, by być absolutnym hitem sprzedaży, a pomimo tego cały czas nie może przebrnąć przez dominację Skody. Oznacza to mniej więcej to, że rodacy chcą mieć niemieckie auto (w końcu Skoda jest w koncernie VAG), jednak Kia ten „brak” rekompensuje – moim zdaniem – w dość kuszący sposób. W cenie gołego Volkswagena, czy skromnie wyposażonej Skody, nabywca Kii otrzyma niemal kompleksowo wyposażone auto.

A auto takie, jak na zdjęciach, z automatyczną klimatyzacją, nawigacją, kamerą cofania, czy zestawem Bluetooth kosztuje niespełna 70 tysięcy złotych. Do tego oczywiście ładny design gratis. Mamy tu duże reflektory ze światłami dziennymi (naturalnie LED-owymi), grill, który tak jak u innych producentów stał się znakiem rozpoznawalnym, czy dyskretnie przeciągnięte przetłoczenia. W środku poza całkiem sporą ilością miejsca, cieszy też przyzwoita jakość materiałów wykończeniowych. Poza tym kierowca ma do dyspozycji ekran nawigacji połączony z centrum multimedialnym, bardzo czytelne zegary i przeładowaną przyciskami kierownicę, której obsługę postanowiłem ograniczyć jedynie do przełączników radia.

Jednak dużo większe wyzwanie stoi teraz przede mną, bo muszę postarać się przypomnieć sobie jak prowadzi się cee’d, gdyż pod względem prowadzenia to jedno z najnudniejszych samochodów, jakie do tej pory prowadziłem. 135 konny silnik 1,6 nie robi niczego, poza hałasem, dlatego też ciężko mi uwierzyć w czas 10 sekund, jakich potrzebuje auto do osiągnięcia setki, zaś prędkość blisko 200 km/h cee’d osiąga chyba w 3 dni. Sam tego nie sprawdziłem, bo auto miałem od środy do czwartku. W tym wypadku nie dziwi mnie fakt, że zawieszenie jest tak komfortowo zestrojone i bardzo dobrze pochłania wszelkie nierówności. Jest tu jednak pewne „ale” – Kia jest marką o bardziej sportowym (od Hyundaia) charakterze, dlatego też można tu oczekiwać trochę bardziej bezpośredniego prowadzenia. Bez tego elementu auto jeździ jak zwykły środek transportu do przemieszczania się z punktu A do B, a co gorsza – jazda wcale nie zapada w pamięć. I nad tym warto popracować, bo wygląd jest, jakość też i dobra cena – jak najbardziej.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Kia

Test – Kia Soul 1.6 CRDI

Łakomy kąsek

Kia Soul nigdy nie wyglądała tak dobrze i nigdy wcześniej nie prowadziła się tak jak europejskie auto. Czy to oznacza, że koreański producent sprawił Europejczykom samochód, który w pełni sprosta ich wygórowanym oczekiwaniom? (więcej…)

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Lexus6 dni temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 dni temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep3 tygodnie temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai4 tygodnie temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Ford1 miesiąc temu

Test – Ford Edge Vignale

Ford Edge Vignale to obecnie najdroższy model w gamie amerykańskiego producenta. Kusi ekskluzywnym wykończeniem i wysokiej jakości obsługą serwisową porównywalną...

Audi1 miesiąc temu

Porównanie – AUDI A8 50 TDI, BMW 750 LI XDrive I MERCEDES-BENZ S400D 4MATIC LONG

Nie od dziś wszyscy powtarzają, że niemieckie limuzyny można stawiać za wzór. Dzisiaj jednak nie będę sprawdzać prawdziwości tej tezy,...

Testy2 miesiące temu

TEST – VOLVO V40 CROSS COUNTRY T5

Coraz częściej zdarza się, że face lifting danego samochodu jest okazją do zmienienia nie tylko kilku detali z zewnątrz czy...

DS2 miesiące temu

TEST – DS 4 BLUEHDI 180

To, że moc wcale nie musi iść w parze ze sportem, to wiemy nie od dziś. Nie wszędzie jednak jest...

Peugeot2 miesiące temu

TEST – PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH

Peugeot 2008 to w koncernie PSA, bardziej elegancka wizja miejskiego crossovera. Nie sposób nie odnieść też wrażenia, że najbardziej wszechstronnie...

Testy2 miesiące temu

Test – 60 tysięcy kilometrów z Volvo XC90

Producenci samochodów hybrydowych przyzwyczaili nas do tego, że tego typu auta nie tylko pozwalają zachować pieniądze w portfelu, ale też...

Najpopularniejsze